شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۴:۱۶

در 3 ماه نخست امسال
290 کشتی در بنادر منطقه ویژه پارس جنوبی پهلو گرفت

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: 290 فروند کشتی شامل نفتکش و کشتی‌های فله‌بر برای صادرات و واردات کالا و محصولات پارس جنوبی در بنادر منطقه ویژه پارس پهلو گرفته‌اند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مهدی یوسفی با اشاره به اینکه روند اجرای طرح‌های پارس جنوبی امسال تسریع یافته اظهار داشت: طرح توسعه میدان پارس جنوبی در 24 فاز گازی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان در حال اجراست که تا کنون 13 فاز آن به بهره‌برداری رسیده است.


وی از تکمیل طرح توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی تا سال 96 خبرداد و افزود: امسال پنج فاز 17 تا 21 پارس جنوبی در اولویت بهره‌برداری قرار دارند که با راه‌اندازی آنها روزانه 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده می‌شود. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تشریح روند صادرات محصولات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد توسعه و راه‌اندازی فازهای جدید در منطقه ویژه پارس هستیم و این موضوع باعث افزایش تولید و صادرات شده است.


یوسفی از افزایش دو برابری وزن صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه پارس طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری نیز دارای 57 درصد افزایش بوده است. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: طی سه ماه نخست امسال بیش از 4.17 میلیون تن میعانات گازی به ارزش بیش از یک میلیارد و 687 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.


وی با اشاره به صادرات 4.1 میلیون تن کالاهای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی افزود: ارزش این کالاها بیش از 2.6 میلیارد دلار است که 20 درصد افزایش ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. یوسفی با بیان اینکه بیش از هشت میلیون و 318 تن کالا درسه ماه نخست امسال از پارس جنوبی صادر شد گفت: ارزش این کالاها چهار میلیارد و 354 میلیون دلار که از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه کالاهای صادراتی از نظر وزنی 47 درصد و لحاظ ارزشی 32 درصد افزایش دارد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین محصولات صادراتی منطقه ویژه پارس می‌توان به هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، میعانات گازی، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول اشاره کرد. یوسفی با اشاره به پهلوگیری کشتی‌های مختلف در بنادر پارس جنوبی تصریح کرد:290 فروند کشتی شامل نفتکش و کشتی‌های فله‌بر برای صادرات و واردات کالا و حصولات پارس جنوبی در بنادر منطقه ویژه پارس پهلو گرفته‌اند.



  کد خبر : 1933
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :